Ministrul Transporturilor, Relu Fenechiu, spune că deocamdată atât el, cât și ministrul delegat pentru proiecte de infrastructură Dan Șova își propun să construiască autostrăzi, că măcar unul dintre ei trebuie să le și facă, dar că ar fi bucuros dacă vor exista și alți miniștri care să le realizeze.
„Cel mai important lucru, dupa părerea mea, este ca unul din noi măcar să facă. Deocamdată, fiecare ne propunem. Eu voi fi foarte bucuros dacă vor mai fi încă cinci miniștri și fiecare să facă câte o autostradă. Cred că asta e important. Deocamdată încerc să găsesc și eu o soluție, alături de domnul Șova, să facem PPP-uri, sau mai bine zis să atragem bani privați în construcția de infrastructură”, a spus marți Fenechiu, aflat într-o vizită pe șantierul de la metrou.
El a fost întrebat de un jurnalist cum este posibil ca unele proiecte să fie derulate de Ministerul Transporturilor, iar altele de ministrul Șova, abilitat să construiască de autostrăzi după preluarea CNADNR.
Fenechiu a spus că în prezent Ministerul Transporturilor are o direcție care se ocupă de drumuri și de căi ferate și o alta pentru managementul și implementarea proiectelor, care poate să se ocupe „de o astfel de chestiune”.
Ministrul Transporturilor a declarat duminică, la Iași, că în ședința de miercuri a Guvernului va promova o hotărâre prin care ministerul pe care îl conduce va fi mandatat să realizeze autostrada Iași – Câmpia Turzii, prin parteneriat public-privat (PPP), investiție estimată la aproape patru miliarde de euro.
„Noi pregătim acest proiect. Mai departe, derularea lui va fi făcută de una din companiile care se vor ocupa în România cu construcția de drumuri”, a explicat marți ministrul.
În decembrie, Fenechiu afirma că regretă trecerea autostrăzilor în subordinea ministerului condus de Dan Șova, întrucât avea unele proiecte pentru care s-a pregătit câțiva ani, dar s-a declarat convins că va colabora bine cu ministrul PSD.
Premierul Victor Ponta a anunțat la finele lunii februarie că Guvernul așteaptă un răspuns din partea Comisiei Europene în ceea ce privește înființarea Companiei Naționale pentru Autostrăzi, deoarece regulile europene prevăd anumite restricții privind deținerea prerogativelor de reglementare cu cele de administrare.
La finele anului trecut, Departamentul pentru Proiecte de Infrastructură și Investiții Străine, coordonat de ministrul delegat Dan Șova, a fost autorizat de Guvern să ceară în Adunarea Generală a Acționarilor a CNADNR divizarea societății în două noi companii naționale, respectiv Compania Națională de Autostrăzi și Compania Națională de Drumuri.
Compania Națională de Autostrăzi va funcționa sub autoritatea acestui nou departament, iar Compania Națională de Drumuri va fi organizată sub autoritatea Ministerului Transporturilor.
În luna ianuarie, CNADNR a fost trecută în subordinea ministrului delegat pentru proiecte de infrastructură, Dan Șova, urmând ca în perioada imediat următoare să înceapă procedura juridică prin care atribuțiile companiei să fie delimitate.